website_what about programmatic

Workshop - What about programmatic

Deze workshop richt zich naar marketing en communication professionals die de basics van programmatic willen beheersen. De doelstelling is de rol en de plaats van programmatic in het ecosysteem van de online media aankoop te begrijpen. En meer algemeen de impact van programmatic op de marketing/communicatie strategie van het merk.

Dit programma richt zich dus niet naar een advanced publiek of naar adops.

 

Coördinator van deze workshop

Luc Eeckhout, Directeur Phimedia

 

Programma

Sessie 1
  • Definitie van programmatic: SSP, DSP, trading desk .... wat is dat?
  • Wanneer automated buying programmatic wordt met het toevoegen van data.
  • Noties van aankoop in real time, floor price, guaranteed, RTB, etc ...
  • Overzicht en beschikbare tools op de Belgische markt.

Docent : Dax Vecauteren (NL)

 


Sessie 2 
  • Programmatic tools : notion de SSP et DSP, trading desk... comment cela fonctionne ?
  • Brand safety, ad fraud, ... quels sont les pièges à éviter et comment les éviter (Moat, ...)

Docent : Valérie Poncelet (FR)


Sessie 3 
  • Programmatic aankoop: hoe doe je dat?
  • De omnisbare ingrediënten om een campagne in programmatic te programmeren.
  • Hoe de campagne doelstellingen definiëren?
  • Hoe de briefing naar de agentschap structureren?
  • Hoe de effectiviteit van mijn programmatic campagne meten? Welke zijn de relevante KPI’s?

Docent : Karel Goethals (NL)

 

Docenten

Karel Goethals, Mediabrands

Valérie Poncelet, Senior Yield & Programmatic Manager Mediahuis

Dax Vecauteren, Commercial Director Benelux Adform

 

Tarieven

€ 245,00 excl. 21% BTW - Niet leden BAM

€ 150,00 excl. 21% BTW - Leden BAM (STIMA/IAB/BDMA)

 

Vragen of bijkomende informatie?

Pascale Cambie
Director BAM Learn
pascale.cambie@marketing.be of 02 234 54 03

Download de infofiche